Bestyrelsen

Formand

Hans Vedderkop

Næstformand

Michael Hundborg

Kasserer

Karsten Lindholm

Sekretær (ikke bestyrelsesmedlem)

Susanne Gram

Bestyrelsesmedlem

Line Rasmussen

Bestyrelsesmedlem

Michael Andersen

Bestyrelsesmedlem

Mætte Skands

Redaktør

Per Svindt

Bestyrelsesmedlem

Pernille Jensen

Bestyrelsesmedlem

Jens-Jørgen Sumborg

Vand/kloak tlf. 29662465
Bestyrelsesmedlem

Henriette Hvid

Bestyrelsesmedlem

Charlotte Baisgaard

1. suppleant

Pernille Ravn

2. suppleant

Henriette Korning Ove

Bestyrelsesmedlem

Harly Gøtterup

Bestyrelsens arbejdsopgaver i 2025/2026 i store træk.

Bestyrelsesmøder:

Der afholdes bestyrelsesmøder ca. en gang om måneden hvor alle bestyrelsesmedlemmer og suppleanter deltager.

Kontortider:

Kontortid er hver onsdag i sæsonen og den første søndag en gang om måneden i vinterperioden.

Det er Hans, Hundborg, Karsten og Susanne som er at finde i kontortiden. Der er spørgsmål til vurderinger, leje af festlokale, adresseændringer, navneændringer, klager, Traileranhængerparkeringspladser, lån af nøgler, tilladelser m.m.

Uden for kontortiden afholder Hans og Karsten velkomstmøder ca. 70 – 80 om året, hvor nye havelejere bliver inviteret. Hans har som formand kontakten til advokaten ved salg af huse og tinglysningsproblemer. Karsten tager sig som kasserer af foreningens økonomi i samarbejde med foreningens bogholder.

Salg af dødsboer og eksklusionssager tager Hans og Karsten sig af.

Større sager med bl.a. Glostrup f.eks. byggesager, busruter, kontakt til forsyningen, nedlægning af fjernvarmerør samt skader på foreningens område varetages af Hans og Hundborg.

Kontakt til politiet varetager Hans og Hundborg.

Statenegården:

Det er Hundborg der har tilsyn og ansvaret for gårdens vedligeholdelse og her har vi også en frivillig Lars. Det er Susanne som står for udlejning af festlokalet.

Ejby-posten:

Det er Per Svindt der er redaktør på bladet og som indhenter og skriver diverse artikler og sørger for tryk og afsendelse af Ejby Posten.

Hjemmesiden:

Det er Henriette O der er ansvarlig for siden, som netop er blevet opdateret og fået nyt design.   Henriette Hvid er back up for Henriette O.

Det grønne område og fællesarbejde:

Det er Hundborg og Line som tager sig af fællesområderne. Det indebærer bl.a. at sørge for at der er firmaer, som slår vores græs, beskærer vores træer. Hundborg og Line tager også ud og planter, fylder huller med grus, sørger for særlige blomsterbede og Hundborg har ledelsen af havemanden (som vi ikke har i øjeblikket). De har også ansvaret for krukkerne ved indgange til Sommerbyen og ved gården sammen med vores frivillige gartner Sanne.

Sidst men ikke mindst står de som ansvarlige for fællesarbejdet. Det er en opgave som også bestyrelsens medlemmer deltager i. De har 4 fællesdage hver og det er Michael A, Pernille, Karsten, Henriette H, Charlotte, Mætte og Jens-Jørgen. Her har vi også frivillige og det er Harly, Henriette O. og Pernille Ravn. De to sidstnævnte er suppleanter til bestyrelsen.

Dræn

Per Svindt er ansvarlig for at afdække problemer og indstille til bestyrelsen hvilke områder der skal prioriteres.

Asfalt

Det er Per Svindt og Pernille som har tilsyn med huller og reparation af vores asfaltveje, og de indstiller til bestyrelsen, hvis der skal ske større opgaver.

Vand og Kloak

Opgaven varetages af Jens-Jørgen (vandmanden) og Hans og Henriette H er også med i udvalget. Det er også Jens-Jørgen som hvert år står for aflæsningen af alle foreningens vandmålere.

Sti- og orden

Det er Pernille, Line, Michael A, Mætte, Henriette H, Charlotte og Jens-Jørgen fra bestyrelsen der går stirunder. De er suppleret af 3 frivillige Kamilla, Sanne og Jette. 

De går ca. 5-6 gange i sæsonen fordelt på 5 områder.

Købmand

Udvalget består af Hans, Karsten, Hundborg og Per Svindt, der har også har kontakten med den nuværende købmand.

Parkering

Det er Line fra bestyrelsen og Hanne som er frivillig der er ansvarlige for foreningens ca. 1.200 P-pladser i Sommerbyen. Udvalget tildeler pladser til nye medlemmer og pladser til medlemmer som ønsker en ekstra parkeringsplads. De sørger også for at pladserne anlægges og at der findes nye pladser på området.

Legepladser

Legepladserne skal vedligeholdes og der kommer hvert år en Legepladsinspektør, som udarbejder en rapport som legepladsudvalget skal følge op på. Det er Kamilla, som er frivillig der er ansvarlig for opgaven i samarbejde med Pernille fra bestyrelsen og Sanne som også er frivillig.

Ansvarlig for Vurdering

Michael Andersen er ansvarlig for vurderingerne i Sommerbyen, hvoraf der hvert år er ca. 80 – 100 vurderinger. Han sørger for oplæring af nye vurderingsfolk sammen med Mætte, som også er fra bestyrelsen og de 8 valgte vurderingsfolk.

Præmiehaver

Er et nyt tiltag i 2025 og det bliver spændende at se om der er nogen som har lyst til at deltage. Det er Line, Henriette H og Kamilla som tager sig af opgaven.

Sociale arrangementer.

Det er foreningens bestyrelsen der står for årets Sankt Hans arrangement. Det gør bestyrelsen i samarbejde med Sporten. Bestyrelsen står for at søge tilladelser, slikudlevering til børnene, hoppeborge, musik, bål og fyrværkeri. Bestyrelsen sidder bålvagt hele dagen på skift. Sportens folk står for salg af mad og drikkevarer.

Bestyrelsen arrangerer også vinsmagning den 23. august i teltet.